Sunday, March 1, 2009

edu fair!

suddenly feel like writing an education journey since my pre school up till now...here it goes

1988 - Tabika Kemas Kok Klang Perlis
  1. ntah apa benda aku buat dulu aku pn tk hengat...tapi yg aku tau aku mmg sah2 dr kecik lagi da genius...hehe
  2. overall - no comment
1989 - 1995 - Sek Keb Guar Nangka Perlis
  1. nk kata aku rajin tk gak...malas pn tk gak la...tapi jadi studen harapan la jugak...agak la...
  2. jadi pengawas perpustakaan sekolah tapi tatau apa keja aku pon...masuk tunjuk muka pastu tidoq kt situ...huhu...
  3. UPSR berjaya menangkap 4 ekor Ayam disitu...kegeniusan aku meningkat satu level lagi di situ
  4. overall - cam student harapan sekolah and parents
1996 - 2000 - Kolej Yayasan Saad Melaka
  1. nk masuk kena selection dulu...aha...up lagi satu level genius+fizikal n mental advantage disitu..
  2. mkn free 6 kali sari... duit poket masuk bln2 rm40(ntah mana ilang suma duit aku pon aku tatau...janji masuk je trus kuar...byk abih kt makan la)...awal2 siap dpt uniform, kasut, jam tgn,jeans,sport attire,dn mcm2 lagi...suma free...mmg patut digelar subsidiser btol la aku ni kan...hehe
  3. msk sini mmg btol2 train n ajar aku idup cara sehat...sport facilities suma ada...dr court badminton, pdg bola, pdg rugby, basketball, tenis court, olympic track yg terabik(vocab azie) mmu pn kalah dan yg plg unik, swimming pool olympic size disertakan juga dgn 300m pjg swimming pool yg bleh dilihat dr sebelah highway PLUS di antara Ayer Keroh dan Tangkak...ajak la aku main apa2 pon...InsyaAllah seronok bermain dgn org yg pernah satu ketika dekat dgn suma kemudahan sport...nk lagi best sport equipmen suma bleh pinjam...hehe..tk kena duit sekupang pn nak main suma benda...best btol idup kt sana...
  4. studen tk ramai...satu batch baru 60 camtu...mmg rapat la ngan membe2 suma...sampai skang slalu je lepak ngan depa suma...ukhwah yg terjalin tkkan dpt dileraikan sampai aku mati....insyaAllah
  5. kaki ponteng...tido lam kelas...lepak surau time kelas biologi...time prep malam layan tido je kt surau...tkpon pi kelas main kad ngan kawan2...
  6. time mlm2 geng2 satu batch study nk exam aku layan bdk2 jr satu dorm...lepak2 sembang bodo ngan bdk2 tu sambil layan massage...hehe..kata senior...
  7. low profile sgt2 sampai ramai yg tk kenal...staff lagi la....brapa org je kot yg kenal...time tu agaknya tk ensem cam skang kot..hehe...masuk bakul angkat sndiri la ye...
  8. form 1 ngan form 2 main badminton...form 3 hockey school player...form 4 rugby school player...form 5 footbal shool player...resume aku dlm bersokan ni agak mantap la kan...hehe
  9. PMR : 8 cucuk sate Arnab di situ...hehe...one more succes in exam...genius kan...hehe
  10. SPM : for the first time dlm exam terpaksa mengutip 1 Balang organ katak yg da selamat dibedah dlm kelas biology...yg lain tu ada la dpt mkn 7 Anggur gred 1 ngan 2 Apple gred 2...kn nmpak cam cerah masa depan di situ...waktu tu je la...now is a different story
  11. Anugerah Pelajar Cemerlang SPM...mcm tk patut dpt je...huhuhu
  12. overall...idup low profile but deserve the excellent achivement in study and sportmanship lifestyle...i'm really grateful that i was once enrolled in this Centre of Excellent...
2001 - Universiti Teknologi Malaysia Skudai
  1. satu-satunya offer yg aku dpt utk sambung study time tu...dpt course elektrikal power n control kot...da tk ingat sgt la...
  2. sempat la jadi student kt sana dua minggu...pastu dpt offer buat benda lain...direct je aku accept offer tu...
2001-2003 - Kolej Matrikulasi Yayasan Saad
  1. dpt offer Permodalan Nasional Berhad(PNB) buat A-level 2 thn...ni la apa yg aku arap sejak kt KYS lagi da...nk sambung study kt oversea la kononnya...
  2. masuk lambat sket dr org lain...ada la dlm group aku ni 6 org camtu...chot, best fren aku pn masuk skali ngan aku gak...ada geng di situ...hehe
  3. blom msk da fames gile la aku ngan best fren aku ni...bdk2 KYS yg masuk sini da gebang awal2 da tahap ketereran aku ngan chot main bola...terus2 masuk da jadi star...camna nk maintain low profile...takleh blah...hehe...
  4. kt sini main bola mmg fames...cam suma org leh kenal la...awal2 ngan senior main defend...pastu time aku lak jadi senior terus je tuka jadi attacking midfielder....chot main striker...hehe...kn mmg best fren yg tkleh dipisahkan...
  5. agak mengejutkan...aku jadi presiden kelab hoki...hehe...bertambah la kepopularitian di sini...ada la yg sanggup beratur tepi jln tu mintak autograf...hehe...
  6. still identiti sohai sebagai kaki ponteng tu tkkan dpt diluputkan...hehe...slalu gak kena kejut ngan warden sbb tido lam blk pg2 time kelas...hehe...lecturer sampai da siap kem slm tru membe...tutor lagi la siap panggil jumpa dia n kena la lecture setengah jam di situ...lagi best siap principle philip morris panggil sound sbb da brapa byk kelas fizik aku tuang...time tu plak sblom weekly assembly...apa lagi lepas kena sound trus jln ngan dia masuk hall..aha..tebaik...jln macho gila kan...suma ingat aku ada projek ngan mr morris...aha
  7. first year amik exam Mathematic...da dpt 1 Angan2 di situ...satu langkah menghampiri impian...
  8. second year ada 2 exam...apa yg ditarget tk tercapai...satu subjek feberet buat hal...Further Math dpt Dumbell je (target B kot)...haihhhhh...satu lagi subjek, Fizik dpt Ckop2 makan je...
  9. dpt offer from Bath Uni kt UK tapi dah ditakdirkan buat degree kat mesia...sponsor buat hal plak...tanak bagi fly sbb tk ckop requiremnt yg dia nak...satu gred je pon beza...apa bleh buat...Bath Uni tu cam among the best gak la dlm course yg aku mintak...agak sedey la...ni la titik tolak bermulanya ZAMAN GELAP dlm idup...
  10. overal - having a blast in student and sport life however the climax was just terrible...failed to go to UK...ZAMAN GELAP begun(undisclosed in here since out of topic...maybe another post in the future)
2003-2005 - UiTM Shah Alam
  1. not my intention to study here...been forced to do so by the sponsor...early intention was MMU Melaka...whatever...
  2. register November 2003 tp start study Jun 2004...suma sbb masuk pakai cable...kn da waste one year di situ after A Level...haihhh
  3. first sem was so not a student...skiped classes for the whole sem...cam bleh kira ngan jari kot pi kelas...siap kena panggil ngan vice dean lagi...hehe...result for first sem just pass, 2.01...hehe...what an achievement after all the ponteng...kan genius tu...huhuhu
  4. second sem much worse...p register then trus tk pi kelas...hehe...btol2 da nekad tanak da study kt situ...
  5. kawtim ngan sponsor nk blah dr UiTM...tkde feedback apa da pastu...then trus the end of story for UiTM...serikkkk...
  6. overall- so not student...so faktup...so dissapointed...so lost...and foremost SO LOW!
2005-ongoing - Multimedia University Cyberjaya
  1. supposedly nk mintak mmu melaka tapi ntah camna bleh silap isi borang...hehe...agak cuai di situ...tapi bagus gak la masuk sini...membe2 suma da abih kt sana n suma cam da lepak KL so sesuai la lepak sini
  2. awal2 nk sesuaikan diri kt sini mmg tk kenal sgt org sbb tk ikut orrientation...lama2 kenal la ramai org...byk footballers la...da nk ujung2 baru kenal aweks2 kt sini...hehe...tu pon sbb ikut program outdoor...the first one after more than 3 years in MMU...nampak sgt cam antisocial la plak kan...hehe
  3. no more sponsorship...just PTPTPu...luckily they decrease the service interest from 3% to 1%
  4. first year withdraw byk gile subjek sbb kena bar from exam for low attendance record...agak teruk la....but manage to obtain not a bad CGPA...genius2...hehe
  5. my academic advisor agak best n she's one of those yg try to regain my self esteem...thanks pn Hasmila for bein there...n pn zubaida too, her roomate kt opis...thanks to u both for i am what i am now...(pn hasmila da blah dr mmu masuk MIMOS n pn Zubaida currently further study kt UK)
  6. bola bola bola...hehe...da main utk byk team kt sini...mula ngan KEKABOI, pastu Black Emperor(raja itam aha), then Dark Knight(kena belasah 7-0 time playoff), Tak Kesah(one of the best team kt MMU..bangga gak la) and the latest Mantis(masuk final during first sem established which is last sem..ongoing)
  7. kwn2 yg best...KE, Kalifa, Awie, Nik and others(kenal since first sem sampai la skang...u all the best)... then lately kenal teammate mantis and geng2 oars n some other girls cam Diha n Azie(geng2 KE)...u guys rockk!
  8. newest experience - panjat gunung Ledang ngan OARS(Ihsan ang mmg cool)
  9. overall - tk bleh nk rumuskan since tk abih lagi...nanti one day akan di settlekan...hehe
itu lah dia...perjalanan idup sebagai seorg pelajar hingga arini...start brightly but experience a downfall in the middle...bumi mana tk ditimpa ujan kan...ku sangka panas hingga ke petang tp ujan di tghari(ntah sesuai ke tak,,belasah je la...hehe)...goin to the end da start appreciate blk(economic term...dulu blajar economy kot time A Level)...hopefully the current trend will continue until i grad one day...InsyaAllah...pray for my succes...Aminnnn...

0 comments:

Post a Comment

| Top ↑ |